Alef-1 Alef-1
1155
BLOG

Eksperyment myślowy Alberta Einsteina

Alef-1 Alef-1 Polityka Obserwuj notkę 15

„ Pewnego szarego dnia w 1907 r. siedziałem w fotelu w urzędzie podatkowym w Bernie, kiedy nagle przyszło mi do głowy, że człowiek spadający swobodnie nie będzie czuł własnego ciężaru . Byłem wstrząśnięty. To proste stwierdzenie zrobiło na mnie ogromne wrażenie i zainspirowało do stworzenia teorii grawitacji.

Jeśli bowiem siłę grawitacji można zastąpić efektem przyspieszenia poruszającego się układu, więc nie może to być realna fizyczna siła (taka jak na przykład siła rozciągająca sprężynę).

Grawitacja musi być pewną własnością czasoprzestrzeni, w której odbywa się ruch obiektów materialnych.

Im większa masa ciała będącego źródłem siły grawitacji, tym bardziej zniekształca ono czasoprzestrzeń wokół siebie i w ten sposób oddziałuje na inne ciała znajdujące się w pobliżu .”

-----

Albert Einstein pierwszy raz zetknął się z nauką, gdy miał pięć lat. Jego ojciec pokazał mu kompas, którego działanie wywarło na nim ”głębokie i trwałe wrażenie”.

Alef-1
O mnie Alef-1

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka